قاب شیائومی

قاب شیائومی

قاب شیائومی

قاب شیائومی

راهنمای کامل خرید کاور و قاب گوشی های موبایل

نسل حاضر گوشی های موبایل از انواع مدل های گران قیمت و بسیار حساس هستند و از نظر مکانیکی ممکن است به صفحه نمایش و بدنه آنها ضربه بخورد و آسیب ببینند. چنین خساراتی ضرر و زیان زیادی به همراه می آورد، به خصوص اگر جبران ناپذیر باشد. از همه مهم تر اینکه، استفاده روزمره می تواند روی گوشی رد بگذارد و زیبایی گوشی را از بین ببرد. برای جلوگیری از این موارد ناخوشایند، کاربران ترجیح می دهند برای موبایل های خود از کاور و یا قاب گوشی استفاده کنند. استفاده از چنین ابزارهایی نه تنها از گوشی محافظت می نماید، بلکه همچنین نوعی زیبایی به گوشی می دهد. در اینجا راهنمایی به شما ارائه می دهیم تا بدین وسیله بدانید، چه مدلی را انتخاب کنید.

تاریخچه قاب گوشی

اولین گوشی موبایل در دهه 1980 ساخته شد. خرید تلفن در این زمان، آن قدر گران بود که فقط پولدارها می توانستند گوشی موبایل داشته باشند. ارزان ترین موبایل ها آن زمان 3 هزار دلار بود، در حالی که گران ترین نمونه های آنها گاه تا 10 هزار دلار هم می رسید. تولیدکنندگان می خواستند با تضمین عمر خوب این گوشی ها، تجربه کاربری خوبی در اختیار مشتریانشان بگذارند.

خطرات قاب گوشی

هنگامی که گوشی های لمسی در اواخر دهه اول قرن بیست و یکم به بازار آمدند، درخواست برای قاب گوشی به شکل غیرمنتظره ای افزایش یافت. ورود آیفون اپل به بازار در سال 2007، این درخواست ها را فزونی بخشید. آنهایی که گوشی موبایل می خریدند، می بایست حسابی مراقب گوشی خود می بودند تا به صفحه نمایش آن صدمه وارد نشود. بسیاری از کاربران در فروشگاه های اپل به دنبال تعویض صفحه نمایش گوشی های آسیب دیده خود بودند. استفاده از کاور و قاب بعدها بیشتر شد و به برندهای دیگر همچون سامسونگ، موتورولا و بلک بری نیز سرایت کرد.

چگونه یک قاب مناسب برای گوشی موبایل خود بخریم

در سراسر دنیا بیش از 4 میلیارد نفر گوشی موبایل دارند و هر یک نیاز به قاب گوشی دارند تا از آن در برابر ضربه محافظت شود. این امر باعث گسترش محصولات غیرقابل تشخیصی در بازار شده که هر یک دارای کیفیت ها و قیمت های گوناگون هستند. برخی از این قاب ها بدون نام برند هستند، در حالی که بعضی دیگر، نام هایی همچون اپل، سامسونگ، مایکروسافت، HTC و یا موارد دیگر را با خود دارند. این تنوع بسیار زیاد باعث می شود که کاربران چاره ای نداشته باشند جز اینکه فاکتورهای مختلفی را پیش از خرید یک قاب گوشی به خصوص در نظر بگیرند.

تشخیص مناسب ترین قاب گوشی

کاور و قاب گوشی های مختلف در اندازه، فرم و با قابلیت های متفاوتی به بازار ارائه شده اند. برخی از انواع قاب گوشی تنها برای زیبایی هستند، در حالی که برخی دیگر بیشترین میزان محافظت از گوشی را در برابر ضربه های مکانیکی به عمل می آورند. در اینجا به دسته های عمده کاور و قاب گوشی بسته به عملکرد و نوع طراحی آنها اشاره می کنیم

قاب گوشی ژله ای

قاب های ژله ای از کناره ها و پشت گوشی محافظت می کنند و دسترسی به صفحه نمایش گوشی با آنها ساده است. این نوع قاب ها از پلاستیک سخت ساخته شده و در برابر فشارهای مکانیکی حداقلی مقاوم است. کاری به طراحی گوشی ندارد و محدودیتی برای دسترسی به دگمه های گوشی ایجاد نمی نماید. اما، قاب های مدل ژله ای از صفحه نمایش محافظت نمی کنند. اگر احیاناً گوشی از دست افراد بیفتد، ممکن است به صفحه اش آسیب وارد شود.

قاب گوشی نوع بامپر

قاب های گوشی بامپر دور لبه های گوشی را می گیرند و از نوارهای باریک لاستیکی ساخته شده اند که در برابر ضربه مقاومت دارند. دسترسی راحت به گوشی را تسهیل می کنند و طراحی آن را دچار مشکل و یا اندازه آن را حجیم تر نمی کنند. درست مانند قاب های ژله ای، محافظت کمی برای صفحه گوشی دارند و در صورت افتادن گوشی به زمین ممکن است به صفحه آن آسیب وارد شود.

قاب گوشی پوستی

انواع قاب گوشی پوستی از جنس سیلیکون و یا لاستیک ونیل هستند. آنها دور قسمت خارجی گوشی را می گیرند، اما صفحه نمایش را نمی پوشانند. این مدل ها معمول ترین انواع قاب گوشی هستند. مزیت آنها این است که مشکلی برای طراحی و یا ظاهر گوشی ایجاد نمی کنند. قاب های گوشی پوستی همچنین باعث می شوند تا گرفتن گوشی راحت تر شود، چرا که از جنس لاستیک سیلیکونی هستند. یکی از نقاط ضعف این قاب ها آن است که از صفحه گوشی محافظت نمی کنند و نمی توانند جلوی خسارات ناشی از افتادن روی زمین را بگیرند.

محافظ صفحه گوشی

محافظ صفحه گوشی از جنس پلی اورتان هستند که به صفحه گوشی می چسبند. در حالی که در واقع قاب به حساب نمی آیند، اما در عین حال محافظت بالایی از صفحه گوشی در برابر خراش به عمل می آورند. آنها همچنین ارزان هستند و ساده می توان تعویض شان کرد. اما، از بدنه گوشی محافظت نمی کنند. برای محافظت حداکثری از محافظ صفحه و قاب همزمان استفاده کنید.

قاب گوشی محافظتی

قاب های گوشی محافظتی، داخل شان از جنس پلی اورتان نرم و قسمت خارجی آنها پلی کربنات سخت است. این امر باعث می شود که قاب گوشی بسیار سخت شود و جلوی حجم زیادی از ضربه را بگیرد و در نتیجه هنگام افتادن از ارتفاع سه متری هیچ اتفاقی برای گوشی پیش نمی آید. بسیاری از قاب های گوشی محافظتی دارای محافظ صفحه نمایش داخلی هستند که کاملاً گوشی را در بر می گیرد. همچنین مدل هایی وجود دارد که در برابر آب هم مقاوم هستند و در صورت افتادن در آب با عمق دو متری هیچ اتفاقی برایشان نمی افتد. قاب گوشی محافظتی گزینه ای ایده آل برای کسانی است که کارشان در محیط های بیرونی است و فعالیت های بدنی زیادی دارند. نقطه ضعف اصلی این قاب ها آن است که وزن زیادی دارند و حجیم هستند و همین امر باعث می شود تا حمل گوشی سخت شود.

آرم بند گوشی اسپورت

با آرم بندهای محافظ گوشی کاربران می توانند هنگامی که در بیرون از منزل کار می کنند یا مشغول فعالیت های سخت هستند، گوشی ها را به دور بازوهای خود ببندند. مواد مورد استفاده در این آرم بندها شامل سیلیکون، لاستیک و پارچه است. با آنها کاربران هنگام فعالیت های سخت به گوشی های خود دسترسی ساده ای دارند. این قاب ها بیرون از باشگاه های ورزشی عجیب و غریب به نظر می رسند. برای مثال، هنگام جلسات کاری نمی توان آنها را با خود برد.

انواع قاب گوشی از نوع Holster، Pouch و یا کمری

این قاب ها فضای نگهداری خوبی برای گوشی هستند و دسترسی به موبایل ساده است و جای حرکت دارند. Holster و Pouch به کمربند افراد متصل می شوند. آنها را می توان با مواد اولیه مختلف از جمله پلاستیک سخت، پارچه نایلونی، کرباس و یا چرم پیدا کرد. بسیاری از گوشی های بزرگ تر به سادگی در جیب جا نمی شوند و در نتیجه این مدل قاب ها گزینه ای بسیار مناسب هستند.

قاب گوشی کیفی

قاب های گوشی تاشو و یا کیفی قسمت جلو و عقب گوشی را می پوشانند. کاربر می تواند قسمت جلوی این قاب ها را به شکل تاشو باز کند و بعد به صفحه گوشی اش دسترسی یابد. میزان بالایی از محافظت را برای گوشی، بدنه و صفحه آن به همراه می آورند. برخی از مدل های کیفی حتی دارای قسمتی برای نگهداری پول و کارت های عابربانک هستند. برخی دیگر هم داخل خود آینه دارند و خانم ها می توانند از آن استفاده نمایند. این قاب ها وزن و حجم گوشی را افزایش می دهند و طراحی آن را از چشم ها پنهان می کنند.

مواد معمول در ساخت قاب های گوشی

  • پلاستیک سخت – این نوع مواد محبوب ترین نوع برای ساخت قاب های گوشی است. میزان محافظت زیادی از بدنه گوشی به عمل می آورند و قیمت مناسبی دارند. به هر شکلی می توان آنها را درآورد و وزنشان هم کم است.
  • فلزی – قاب های قالب فلزی بسیار سخت هستند و بیشترین محافظت را در برابر افتادن گوشی به عمل می آورند. انواع این قاب ها شامل مدل های تاشو و محافظتی بسیار مقاوم هستند. نقطه ضعف این قاب ها آن است که فلز تشکیل دهنده آنها گران در می آید و وزن بسیار بالایی نیز دارند.
  • پارچه یا الیاف – این نوع مواد معمولاً در قاب های Pouch و یا Holster دیده می شوند. قابل شستشو هستند و می توان به اندازه، شکل و طراحی های مختلف آنها را در آورد.
  • لاستیکی – قاب گوشی لاستیکی بسیار بادوام و ارزان است. آنها همچنین به خوبی در دست جای می گیرند. لاستیک ماده مورد استفاده در بسیاری از قاب های بامپر، پوستی و اسپورت است.
  • سیلیکون – قاب گوشی سیلیکونی معمولاً بادوام و به صرفه است. این نوع مواد معمولاً در قاب های نوع پوستی یافت می شوند و در بسیاری از قاب های گوشی و کاورها مورد استفاده قرار می گیرند.
  • چرم – قاب های چرم اصل میزان محافظت بسیار بالایی ارائه می دهند و بسیار زیبا هستند. اما قیمت بالایی دارند.
  • چرم صنعتی (PU) – این نوع مواد جایگزین ارزان تر و بادوام تر برای چرم طبیعی به شمار می روند و در میان مواد بسیار مرسوم برای ساخت قاب موبایل قرار دارند. اما، زیبایی و حرفه ای بودن ظاهر چرم طبیعی را ندارند.
  • پلی کربنات – این نوع مواد محکم و سخت هستند و حالتی شفاف دارند و به راحتی می توان آنها را به اشکال مختلف درآورد.
  • پلی اورتان ترموپلاستیک – این نوع مواد ترکیبی از سیلیکون نرم و پلاستیک سخت است. این مواد دوام بسیار بالایی دارند و هنگام لمس نرم هستند و راحت در دست جا می گیرند. نکته مثبت دیگر در مورد آنها این است که به سادگی در جیب می روند و راحت هم در می آیند و اصلاً گیر نمی کنند.

اشتباهاتی که هنگام خرید قاب موبایل باید از آنها اجتناب کرد

خریداران باید ابتدا مدل گوشی خود را بررسی کنند تا قاب مناسب آن مدل را خریداری کنند. کاربران کاوری را انتخاب نمایند که خوب از گوشی محافظت به عمل آورد. این کاور باید حداقل حفاظت در برابر ضربه های مکانیکی و شرایط محیطی ناخوشایند را حاصل کند.

خریداران هنگام خرید باید محیط کاری و یا سبک زندگی خود را در نظر داشته باشند – کسی که در یک محل ساخت و ساز ساختمان کار می کند ممکن است قاب متفاوتی در مقایسه با کسی بخواهد که در محیطی اداری کار می کند.

 

نکته نهایی

قاب گوشی یکی از موارد لازم برای کسانی است که می خواهند گوشی بخرند. گوشی هایی همچون آیفون و سامسونگ گلکسی صفحه نمایش شکننده ای دارند و باید از آنها حفاظت کرد. هنگام انتخاب یک قاب، خریداران باید به اندازه و شکل گوشی ها، قابلیت های قاب و همین طور نوع مواد مورد استفاده در آن دقت کنند. یک قاب خوب باید بادوام و به صرفه باشد و بیشترین محافظت را از گوشی به عمل آورد.

بهترین قاب و گارد برای محافظت از گوشی

قاب، محافظ، یا کیف حکم لباس گوشی را دارد. هم برای محافظت و هم برای زیبایی بخشیدن. وقتی فرزندی برای شما متولد می شود بدون شک از یک ماه قبل لباس هایش را خریداری می کنید. آن هم چه لباس هایی! برای به دنیا آمدنش لحظه شماری می کنید.

وقتی یگ گوشی خریداری می کنید در اولین اقدام باید به فکر قاب، محافظ، و کیف برای آن باشید. اولا باید بدانید که گوشی شما به چه چیزی نیاز دارد؟ از فروشندگان لوازم جانبی موبایل اطلاعات کامل کسب کنید سپس کاور یا محافظ برای گوشی خرید کنید. قاب چه شیشه ای، چه ژله ای مربوط به پشت و بغل های گوشی هستند. تمامی این لوازم جانبی در یک چیز مشترک هستند. آن هم محافظت و دفاع از گوشی.

این مقاله به شما کمک می کند تا بدانید که چه لوازم جانبی برای گوشی خرید کنید. و با دانش و آگاهی کامل یک قاب و یا کیف چرمی یا محفاظ صفحه نمایش برای گوشی خود سفارش دهید.

چرا که مشتریان و کاربران زیادی هست که دقیقا نمی دانند چه قاب یا محافظی می خواهند پس از سفارش و دریافت آن متوجه می شوند چیزی که خواستند این نبوده. دلیل این اشتباه در عدم داشتن اطلاعات کافی نسبت به قاب و محافظ گوشی است.

و این نکته را بدانید قاب مثل لباس نیست که بتوانید در فصل سرما چندتا روی هم بپوشید. یعنی به صورت همزمان نمی توان هم از قاب و یا محافظ و کیف بر روی گوشی استفاده کرد. اگر از بامپر استفاده کنید. دیگر امکان استفاده از یا قاب دیگر میسر نیست. چرا که اینها متناسب با سایز گوشی طراحی و تولید می شوند. اینکه آنقدر منعطف نیستند که بشود یک قاب را بر روی محافظ استفاده کرد.

باز هم تاکید می کنیم که با اطلاعات کامل اقدام به خرید کنید.

بامپر: فقط قسمت دور گوشی را می پوشاند. البته بعضی از بامپر ها نیز از پشت گوشی محافظ می کنند. طوری طراحی شده اند که از ضربه دیدن پشت موبایل جلوگیری کنند.

قاب: پشت و دور گوشی را می پوشاند.

کیف: کل گوشی را می پوشاند. البته موقع استفاده از گوشی می توان آن را به راحتی باز کرد و از صفحه نمایش دیگر قسمت های گوشی به راحتی استفاده کرد.

در خرید قاب یا کیف چرمی خوب برای گوشی باید نکات زیر را در نظر گرفت:

1.جنس خوب و برند معتبر

وقتی از یک قاب با جنس خوب می گویم باید برند و شرکت تولید کننده آن را در نظر گرفت. تنها از برند یک قاب می توان خوب بودن و کیفیت آن را تشخیص داد. بعضی شرکت ها نیز خودشان به تولید لوازم جانبی می پردازند البته شرکت هایی معتبری هستند که سالهاست محصولات آنها در بازار شناخته شده هستند. مثل نیلکین، ایکس لول، بیسوس و..

وقتی برای یک گوشی حدود یک میلیون تومان هزینه می کنید پیشنهاد ما به شما این است که یک قاب یا کیف چرمی خوب برای آن خرید کنید که به خوبی از گوشی شما محافظت کند.مواقعی که گوشی به زمین می خورد آسیب به آن وارد نشود.

 

2.زیبایی و رنگ دلخواه شما

بهتر است که قاب دور تا دور گوشی را بپوشاند ضحامت کمی داشته باشد. کنار ضخامت کم، عملکرد دفاعی خیلی خوب داشته باشد. یعنی با اینکه وزن کمی داشته باشد ابعاد گوشی آنچنان تغییر نکنه. تا آنجا که ممکن است لیز نباشد که از دستتان بیفتد.

حتما در خرید قاب یا کیف برای گوشی به زیبایی و رنگ آن توجه کنید. یک قاب زیبا مثل لباس زیباست. قاب یا کیف زیبا با رنگ جذاب باعث می شود که هم گوشی در دست شما زیبا دیده شود. و هم خودتان از آن لذت ببرید. سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که متناسب با ظاهر گوشی شما باشد.

 

اما در مورد قاب های محافظ یا بامپر:

بعضی از قاب های محافظ به صورت بامپر هستند بامپر در لغت به معنی ضربه گیر ، نقش همان سپر ماشین را دارد. کل گوشی را نمی پوشانند. فقط دور بدنه گوشی را می پوشانند. یعنی قسمت پشت و صفحه نمایش را نمی پوشاند.

 

بامپر ها هم خودشان به چند دسته تقسیم می شوند. آلومینیومی، پلاستیک، پلاستیک خشک، پلاستیک منعطف

بامپرها نسبت به قاب بسیار سبک تر و جمع جورتر هستند. بامپر از لبه های گوشی هنگام به زمین خوردن محافظت می کند.

بامپر نسبت به قاب گوشی سبک تر هستند.حجم کمتری دارند. قیمت آنها ارزانتر هست. اما نمی توانند از صفحه گوشی یا پشت آن محافظت کنند.

بامپرهای ژله ای از پلاستیک ساخته میشوند. اما نسبت به بامپر آلومینیومی حجم بیشتری دارند.

خوب پس تا اینجا با بامپر آشنا شده ایم. اینکه فقط دور گوشی را می پوشاند. پشت و صفحه نمایش گوشی به کلی آزاد است.

بامپری که از پشت گوشی محافظت می کند.

 

حالا به سراغ قاب های محافظ می رویم

قاب نسبت به بامپر سنگین تر هست و اینکه پشت یا بعضی از آنها کل گوشی را می پوشانند. قاب می تواند در مواقع افتادن گوشی از صفحه نمایش و قسمت پشت بدنه آن به خوبی محافظت کند. البته در انتخاب قاب محافظ یا بامپر باید چیزی را انتخاب کنید که خوش دست باشد. وقتی گوشی در دستتان است دستتان عرق نکند. یا گوشی لیز نخورد.

انواع قاب سخت و ژله ای در بازار موجود است.

قاب های ژله ای از پلاسیتک منعطف ساخته شده اند. البته حجم بیشتری دارند.

قاب های سخت قسمت دور گوشی از پلاسیتک منعطف ساخته شده است. و قسمت پشت گوشی به صورت پلاستیک سخت می باشد.

 

کاور یا کیف گوشی

کیف گوشی نسبت به قاب و بامپر حجم ورژن بیشتری دارند. سایز آنها بزرگتر هست چرا که به صورت کامل گوشی را می پوشانند.

 

انواع کیف گوشی:

فلیپ کاورهای هوشمند ؛ کیف چرمی، کیف به صورت بافت، کیف پلاستیکی، کیف دات ویو، کیف کلیر ویو

و بعضی از آنها پنجره هوشمند دارند. یعنی موقع که گوشی زنگ می خورد نیاز به باز کردن کیف نیست می توان از همان پنجره جواب داد.

 

دات ویو (Dot View ): کیف کاور دات ویو وقتی صفحه گوشی بسته باشد موقع زنگ خوردن شماره ها بر روی در کیف گوشی نمایش داده می شود.

خرید قاب سامسونگ s8

خرید قاب سامسونگ s8

خرید قاب سامسونگ s8 یکی از دغدغه های کاربران میباشد و در قسمت تولید و فروش محصول جذاب و با کیفیت هم یکی از عوامل بسیار قابل توجه است که نظر خیلی از تولید کنندگان و فروشندگان را به خود جلب کرده است قاب محکم سامسونگ اس 8 یکی از همین محصولات بسیار پرطرفدار می باشد. قاب سامسونگ اس 8 دارای تنوع بسیار زیادی در بازار می باشد که مطابق با سلیقه های مختلف تولید و عرضه می گردد این محصول در فروشگاه اینترنتی پرستیژ برای فروش آنلاین و با یک خرید امن اینترنتی موجود می باشد شما در این فروشگاه شاهد تنوع بسیار بالا و رنگ بندی متنوع لوازم جانبی گوشی سامسونگ s8 خواهید بود قاب های با کیفیت ساخت بسیار بالا در این فروشگاه اینترنتی قاب و گارد موبایل به شرح زیر می باشد

قاب طرح چرم سامسونگ s8

یکی از قاب های سامسونگ با کیفیت ساخت بسیار بالا می باشد این کاور بسیار جذاب و با استفاده از بهترین نوع مواد اولیه ساخته شده است جنس این گارد از جنس پلاستیک قابل انعطاف می باشد و محافظت بسیار عالی در برابر ضربه می باشد

 
این کاور با کیفیت ساخت بسیار بالا و دارای سه تکه می باشد از قبیل تکه بالایی و پایینی و محافظ پشت گوشی که عدم برا جای ماندن اثر انگشت یکی از مشخصه های بارز این کالا می باشد
 
 
این قاب سامسونگ جز محصولات لوکس و بسیار شیک می باشد این قاب از جنس فیبر کربن و با کیفیت ساخت بسیار بالا می تواند زیبایی مقاومت خوب در برابر ضربه را مهمان سامسونگ s8 شما نماید